duminică, 4 septembrie 2016

Ce inteleg eu prin stil de viata sanatos

Bună! :) Am revenit cu o postare nouă...a trecut ceva de la ultima mea postare și asta pentru că am fost ocupată cu facultatea+ probleme de sănătate.
Să vă mai povestesc ce am făcut?! Nu aș vrea să vă plictisesc, așa că sar peste acest lucru.
AZI am decis să scriu despre alimentație sănătoasaă si ce înseamnă pentru voi un stil de viață sănătos. Am citit multe cărți în ultima perioadă, recomandate de un medic ginecolog despre alimentație și cum să trăiești mai sănătos. Una din ele se numește "Alimentație inteligentă"-Dr.Emil Rădulescu (v-o recomand) și din această carte aflăm că nu e important doar ce mâncam, ci cum avem grijă și de corpul nostru. 
"Savanții spun cã, indiferent dacã ne place sau nu ne place sã credem, ceea ce mâncãm azi influențeazã bolile ce vor fi evidente sau nu peste 10, 20 sau 30 de ani.
Cineva a spus că rãmânem tineri atâta timp cât suntem în stare sã învãtãm sã adoptãm obiceiuri noi și sã suportãm sã fim contraziși."
„Sãnãtatea e o stare de totalã bunãstare fizică, mintală și socială, și nu doar lipsa bolii sau a infirmitãții”.-OMS
„Sãnãtatea socialã se referã la abilitatea de a comunica în mod eficient cu oamenii din jur și cu mediul social, prin angajarea în relații personale satisfãcãtoare.
Sãnãtatea mintalã sau psihicã se referã atât la absența tulburãrilor psihice, cât si la capacitatea de a rezolva solicitãrile vieții cotidiene și relațiile sociale, fãrã probleme emotive sau de comportament. Se știe cã bunãstarea psihicã are mult de-a face cu sãnãtatea psihicã„
„Medicul viitorului nu va da medicamente, ci îi va face pe pacienți sã fie interesați de menținerea organismului, de respectarea unei alimentații sănătoase și de prevenirea bolilor. Într-o anumitã măsura, aceste cuvinte ale lui Thomas. A. Edison răsuna și azi, la o sută de ani după ce au fost rostite."
Psihologul Renate Valtin considerã cã prietenia îndeplinește trei funcții importante:
1. satisface nevoia noastrã de apartenențã și confirmare;
2. în situații de crize și conflicte, putem avea un sfat și un ajutor
3. prietenia ne permite sã încercãm planuri și idei noi, pentru a ne dezvolta în continuare.
Cine crede cã n-are nevoie de nici un prieten, deoarece are o viață de familie excelentă, se înșală. Prietenii pot avea neutralitatea care nu se poate cere de la membrii familiei.
Optimismul, bucuria, ce pot izvorî chiar și din lucrurile cele mai neînsemnate cu care am fost binecuvântați, constituie izvorul numãrul unu al tinereții.
Atitudinea de mulțumire, de recunoștințã face să crească hormonii fericirii, care întineresc țesuturile și organele -aici am evidențiat câteva citate care mi s-au părut mie interesante și de urmat.

Mă rog, ca să înțelegeți mai bine ce am învățat eu din toate cărțile recomandate a fost că e foarte importantă odihna (măcar 8 h); că nu e bine să păstrezi în timp toate fustrăirile, supărările, stresul etc pe o persoană sau chiar pe tine și să ierți, treci peste, să te accepți și cu bune și cu rele pentru că așa ești tu; că trebuie să zâmbești mereu, să râzi, să fii optimistă în orice situație- râsul e cel mai bun medicament pentru toți,se binedispun cei din jurul tău cînd te văd râzând cu tot sufletul ; că nu e bine și nici frumos să bîrfești, să ții în tine pentru că îți faci rău singur/ă plus multe altele. Rețineți: Nu e important doar ce mănânci, pentru a avea o viață sănătoasă, ci cum anume aveți grijă de voi per ansamblu!
Aa și încă ceva- medicii nu fac decît să vă prescrie medicamente și să vă ia banii, nu vă vindecă foarte multe. Sănătatea voi o hotărîți, voi alegeți cum să trăiți și cît. ;)
Eu o să încerc să țin cont de sfaturile primite, să am grijă de sănătatea mea,de hrana pe care o bag în corp.
Sper că veți face și voi la fel! Pupici >:D< :*.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

My soul